Firma Holmenkol jest najbardziej znana jako najstarszy na świecie producent smarów narciarskich. Już w 1922 roku dr Fischer założył firmę Vereinigte Waxwarenfabrik Spółka akcyjna Hornung i dr Fischer (Zjednoczona Fabryka Wyrobów z Parafiny) w Ditzingen w Niemczech. Max Fischer, doktor chemii i zafascynowany narciarz, rozwinął głównie produkcję past woskowych, bejc podłogowych oraz świec domowych. Niebawem jednak uświadomił sobie, że wiedzę zawodową może wykorzystać także w rozwijaniu swojej pasji ? Narciarstwa. Wymieszał więc w laboratorium parafiny z innymi woskami i rozprowadził je po ślizgach swoich nart. Wynik eksperymentu był niebywały. Narty nie wchłaniały już wody i ślizgały się znacznie lepiej niż w poprzednich latach. Wycieczki narciarskie zaczęły sprawiać dr Fischerowi większą radość i przyjemność. Jeszcze w tym samym roku zapoczątkował on w swojej firmie drugi profil produkcji, a mianowicie wytwarzanie smarów narciarskich. Nazwał je imieniem ulubionej skoczni narciarskiej założyciela firmy w Oslo HOLMENKOLLEN.
W 1948 roku firma HOLMENKOL dokonała pionierskiego osiągnięcia. Na bazie surowców syntetycznych rozwinięto system smarów, których kolory (srebrny / czerwony / niebieski) oznaczały odpowiednie zastosowanie. Smar niebieski wykorzystywany był przy niskich temperaturach, smar czerwony przy temperaturach wyższych, a smar srebrny nakładano na narty, kiedy śnieg był mokry, brudny lub swoją konsystencją przypominał galaretę. Stworzono w ten sposób standard rynkowy. Szybki rozwój ślizgów narciarskich, szczególnie w latach 70tych, miał oczywiście wpływ także na rozwój jakości smarów. Współpracując ściśle z przemysłem narciarskim stworzono nowe smary, które regularnie testowali najwyższej klasy zawodnicy, eksperci oraz ekipy narodowe. Wyznacznikiem polityki produkcyjnej firmy Holmenkol jest sprostanie wymaganiom koniecznym przy zjeździe.
W 1989 roku zaprezentowano pierwsze smary fluorowe, a następnie wprowadzono na rynek systemy dodatków do smarów narciarskich. Na początku lat 90-tych stworzono produkty finiszowe do osiągania maksymalnych prędkości, składające się w 100% z hybrydowych mieszanek fluorokarbonowych. Te najwyższej jakości serie produktów ułatwiły, szczególnie w konkurencjach zjazdowych, wybór odpowiedniej mieszanki wosków, przyczyniając się tym samym do licznych sukcesów sportowych światowej elity narciarskiej.
W 2001 roku seria TriMaxx firmy Holmenkol stała się milowym krokiem w elastycznej technologii struktury, a w 2002 roku dzięki Nanowax Cerax dokonano przełomu wprowadzając technologię Nano.
1 września 2002 roku utworzono firmę Holmenkol Technologie Sportowe Sp.z o.o & Co. Spółka Komandytowa. Powstanie tej firmy otworzyło start w przyszłość, umożliwiając z jednej strony ekskluzywny dostęp do najnowszych technologii i patentów, z drugiej zaś strony wykorzystanie szerokiej wiedzy i doświadczenia w produkcji smarów zdobytego w latach 80-tych. Najbardziej nowoczesny rozwój produktów w dziedzinie technologii Nano przyśpieszono zacieśniając współpracę z Nanogate oraz partnerami SusTech (Kuźnia technologii nano firmy Henkel i Uniwersytetu Darmstadt) i ITCF (Instytut Chemii Włókienniczej i Włókien Chemicznych). Także i w przyszłości firma Holmenkol skieruje całą swoją myśl innowacyjną na rozwój mieszanek chemicznych dla sportu o najwyższym światowym poziomie.
Firma Holmenkol chce w dalszym ciągu pozostawać pionierem i wyznaczać drogę rozwoju w dziedzinie smarów narciarskich. Chce być gwarantem "sposobu na zwycięstwo".
Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym sklepie, optymalizacji jego treści, dostosowania sklepu do Państwa indywidualnych potrzeb oraz personalizacji wyświetlanych reklam w ramach zewnętrznych sieci remarketingowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego sklepu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności sklepu.”